سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تست قیراط طلا

طلا را می توان از نظر خلوص با اسید نیتریک آزمایش کرد. اگر یک کیت تست طلا خریداری کرده اید ، می توانید آزمایشات را در خانه انجام دهید .

این بسته شامل بطری هایی با اسید نیتریک با برچسب های عیار بر روی آنها است - هر برچسب نشان دهنده خلوص آلیاژ است که محلول برای شناسایی آماده شده است.

روند آزمایش به این ترتیب است:


1. شما باید طلای خود را روی سطح دال آزمایشی موجود در کیت خراش دهید . خراش باید یک علامت طلای قابل مشاهده بر روی سنگ برجای بگذارد.

اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی محکم فشار داده اید تا از آبکاری ردیم به آلیاژ واقعی زیر آن برسید. جواهرات خود را در محلی که به راحتی قابل مشاهده است مالش ندهید!

2. بطری اسید را با کمترین برچسب عیار بردارید - به عنوان مثال ، بطری که روی آن "10 کارات " نوشته شده است. مقداری اسید بر روی علامت طلا بریزید و ببینید آیا واکنشی وجود دارد.

3. اگر رد طلا رنگ خود را از دست داده و حل شود ، تعداد قیراط جواهرات از آنچه روی برچسب بطری نوشته شده است کمتر است.

4- اگر علامت فقط اندکی رنگ خود را تغییر داد اما از بین نرفت ، در این صورت قیراط آن بسیار نزدیک یا برابر با آنچه برچسب بطری می گوید برابر است.

5- اگر رنگ علامت تغییر نکرد ، خلوص آن بالاتر از عدد برچسب عیار است و شما باید یک بطری با عیار بالاتر را امتحان کنید تا زمانی که واکنش نشان دهید.

قبل از اقدام به اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های همراه کیت تست طلا را به دقت بخوانید !

 

همچنین می توانید به یک جواهرفروشی معتبر مانند خانه طلا goldhouse3.com مراجعه کرده و درخواست کنید که طلای سفید خود را در آنجا آزمایش کنید. جواهرساز به احتمال زیاد از همان روش توضیح داده شده در بالا برای یافتن عیار طلای شما استفاده خواهد کرد.